snön försvinner aldrig, den bara bytar form

2012-11-24 @ 11:11:00
Vintern känns så nära nu, men ändå så långt ifrån. Medan andra fruktar årstiden vi har framför oss så kan jag inte vänta. Den känslan när man ser den först snön falla och vaknar upp nästa morgon till ett vitt landskap går inte att beskriva. Jag förknippar december månad med lycka, Lyckan att se den första snön landa på marken, lyckan att se mina hundar leka runt i pudersnön och lyckan av lugn och ro. Jag har lagt märke till att jag faktiskt är lyckligare på vinter halvåret, sommaren för med för många krav och förväntningar som jag inte kan fylla, vintern för inte med sig några krav och man kan göra det man känner för istället för att göra saker kan måste göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0